Prasa broni się przed koronawirusem
Epidemia koronawirusa nie wpłynęła drastycznie na sprzedaż prasy – wynika z analiz prowadzonych przez Kolportera.
2020-03-26, 13:10

Zdecydowana większość punktów, do których Kolporter dostarcza prasę, nie jest objętych obowiązującymi obecnie zakazami działalności. To przede wszystkim sklepy spożywcze, sklepy wielobranżowe, a także wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy, które mogą być czynne nawet w galeriach handlowych.

 

– Od początku trwania kryzysu, związanego z pandemią, zaobserwowaliśmy niewielki, bo liczący ok. 3 proc. spadek liczbypunktów sprzedaży detalicznej, do których dostarczamy prasę. To najczęściej indywidualne sklepy, których właściciele podjęli decyzję o czasowym zamknięciu – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Spadki sprzedaży prasy, które obserwujemy, są związane m.in. właśnie z tym ograniczeniem liczby punktów. W tym momencie nie są one duże. Dystrybucja wszystkich tytułów odbywa się w normalny sposób, nie mamy sygnałów, że ktoś z naszych odbiorców chce np. ograniczyć asortyment prasowy.

 

Jak podkreślają przedstawiciele Kolportera, od początku kryzysu spółka na bieżąco monitoruje dane sprzedażowe i przekierowuje większe partie prasy do tych punktów, w których popyt jest większy.  – Wdrożyliśmy kilka nowych rozwiązań systemowych, które w tym szczególnym czasie pozwalają nam na jeszcze bardziej precyzyjne sterowanie nadziałami. Dziś ma to szczególne znaczenie, gdyż prasa spełnia bardzo ważną rolę. Wiele osób poszukuje aktualnych, a przede wszystkim rzetelnych i sprawdzonych informacji na temat epidemii. Chętnie sięgają po prasę, która jest jednym z filarów systemu informacyjnego kraju. Znacząca rola przypada tu dziennikom i tygodnikom społeczno- politycznym, które na bieżąco przygotowują różnego rodzaju dodatki, poradniki czy wydania specjalne, poświęcone tematowi pandemii – uważa D. Materek. – Obserwujemy też popyt na czasopisma, kolekcje i produkty okołoprasowe dla najmłodszych czytelników. To z kolei grupa tytułów pomagająca rodzicom, starającym się zapewnić rozrywkę dzieciom, które mają teraz zdecydowanie ograniczone możliwości zabawy  – dodaje rzecznik Kolportera.

 

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.