Nowe tytuły w ofercie dystrybucyjnej Kolportera w 2016 r.
W 2016 r. w ofercie dystrybucyjnej Kolportera pojawiło się blisko 300 różnego rodzaju wydawnictw, w tym około 70 czasopism. To znacznie więcej niż w poprzednim roku.
2017-01-25, 11:28

W 2016 r. w ofercie dystrybucyjnej Kolportera pojawiło się blisko 300 różnego rodzaju wydawnictw, w tym około 70 czasopism. To znacznie więcej niż w poprzednim roku.

– Widzimy wyraźnie tendencję wzrostową jeśli chodzi o ilość różnego rodzaju wydawnictw, które trafiają do naszej dystrybucji. W porównaniu do 2015 r. ilość nowych tytułów wzrosła o ok. 70 procent. Wydawcy bardzo dobrze odczytują zmieniające się potrzeby i zainteresowania czytelników i stale dostosowują swoją ofertę do ich preferencji. Mowa oczywiście nie tylko o czasopismach czy gazetach, ale także wydawnictwach kolekcjonerskich, książkowych, okolicznościowych. Rynek prasowy uległ pod tym względem znaczącym zmianom – dziś wydawcy nie koncentrują się wyłącznie na typowo prasowym segmencie, ale poszerzają swoje porfolio o zupełnie nowe propozycje – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Największą grupę nowości wydawniczych 2016 stanowiły wydawnictwa do zbierania naklejek i kart – na rynku ukazało się 80 różnych produktów wchodzących w skład kolekcji tematycznych. Liderami w tym segmencie są produkty należące do kolekcji piłkarskich. W 2016 r. na rynku pojawiły się także nowe kolekcje książkowe – m. in. ABC. Klasyka polska”, „Anatomia zbrodni”, „Bestsellery Fantasy Trudi Canavan”, „Bestsellery kryminalne Charlotte Link”, „Światy równoległe. Fantastyczna kolekcja”, czy „Kanon literatury dziecięcej”. W sumie wydawcy – głównie Edipresse Polska i Ringier Axel Springier – wprowadzili na rynek 26 kolekcji książkowych.

– Kolekcje książkowe to już stała pozycja w nowościach wydawniczych, co roku wydawcy przygotowują naprawdę interesujące tytuły, wydane w atrakcyjnej formie. Są lubiane i cenione przez czytelników. Podobnie jak pozostałe kolekcje – tzw. partworkowe, czyli składające się z ograniczonej liczby wydań, z których każde zawiera jeden element kolekcji lub kolekcje typu „build-up”, w których każdy magazyn zawiera część modelu do samodzielnego złożenia – mówi Dariusz Materek. W 2016 roku do czytelników-modelarzy trafiły m. in. „Fiat 126p” (wydawnictwo DeAgostini) i „Messerschmitt” (wydawnictwo Eaglemoss). Natomiast wśród pań bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się kolekcja „Simple Stylish. Robótki na drutach” (DeAgostini), zawierająca w kolejnych numerach motki włóczki w różnych kolorach. Na rynku debiutował również nowy wydawca kolekcji – wydawnictwo Cobi, które wprowadziło dwie kolekcje z klockami „cobi” – „Samoloty II Wojny Światowej” i „Bitwa o Berlin”.

W grupie nowych czasopism, które pojawiły się na rynku w 2016 r. aż trzy o tematyce wspomnieniowo-nostalgicznej: miesięczniki „Nostalgia” (Bauer) i „Wspomnień czar” (Burda) oraz dwumiesięcznik „Z dawnych lat” (Edipresse). Te tytuły cieszą się sporym zainteresowaniem starszych czytelników. Do tej grupy skierowane są również nowe periodyki o tematyce religijnej – miesięcznik „Ludzie i Wiara” oraz dwumiesięcznik „Dobry Tydzień Wydanie Specjalne”, z podtytułem „Cuda i Objawienia”, który z początkiem 2017 r. został przekształcony w miesięcznik. Wydawcą obu tytułów jest Wydawnictwo Bauer.

W 2016 r. na rynek trafiło również sporo nowych poradników (20), czasopism dla pań (10) oraz czasopism społeczno-politycznych (4) i hobbystycznych (4). Pod koniec roku, po trzech latach nieobecności, powrócił „Przekrój” – na razie jako kwartalnik, wydawany przez Tomasza Niewiadomskiego.

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.