Kolporter wzbogacił swoją ofertę dystrybucyjną
W pierwszym półroczu 2017 roku oferta dystrybucyjna Kolportera wzbogaciła się o blisko 140 nowych tytułów – tygodników, dwutygodników, miesięczników, roczników, wydawnictw jednorazowych i okazjonalnych.
2017-08-08, 12:59

W pierwszym półroczu 2017 roku oferta dystrybucyjna Kolportera wzbogaciła się o blisko 140 nowych tytułów – tygodników, dwutygodników, miesięczników, roczników, wydawnictw jednorazowych i okazjonalnych.

– Pierwszy kwartał br. zamknęliśmy z blisko 50 nowymi tytułami w ofercie. Drugi kwartał przyniósł ponad 80 nowości na rynku prasowym. Łącznie w pierwszym półroczu nasza oferta poszerzyła się o 138 nowych pozycji – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

Najwięcej ukazało się różnego rodzaju wydawnictw i produktów kolekcjonerskich. Wśród 37 pozycji znalazły się m.in. albumy, saszetki z naklejkami czy puszki z kartami. Pod względem ilości nowych tytułów na drugim miejscu znalazły się czasopisma kolekcjonerskie (23), a na trzecim pisma skierowane do dzieci (14). Na rynku pojawiło się także 11 nowych czasopism dla pań i tyle samo tytułów o tematyce zdrowia i medycyny. Pod względem częstotliwości dominowały roczniki (28), dwumiesięczniki (19) i wydania jednorazowe (18).

Największą grupę stanowiły wydania kolekcjonerskie i czasopisma skierowane dla najmłodszych czytelników. Znalazły się wśród nich zarówno kolekcje książek, kart, naklejek, czy modeli do samodzielnego składania, jak i czasopisma, bajki, malowanki i specjalne wydawnictwa edukacyjne. Do najmłodszych były skierowane m.in. pismo „Masza i niedźwiedź” (Egmont), „Lego Batman” (Media Service Zawada), „Smerfy” (Edipresse Polska), kolekcje książek z figurkami „Przyjaciele na safari” (Eaglemoss), kolekcje naklejek i kart wydawnictw Burda i Panini, serie „Twoje bajki”, „Twoje zabawy” i „Twoje malowanki” od Edipresse Polska. Na rynek trafiły też m.in. wydawnictwo okazjonalne dla dzieci przystępujących do komunii – „Pierwsza Komunia Święta” i „Biblia dla dzieci” (Ringier Axel Springer). Dla nieco starszych wydawnictwo DeAgostini przygotowało kolekcję „Czołg T-72”, umożliwiającą budowę sterowanego radiem modelu, a wydawnictwo Eaglemoss w piśmie „Kolejka elektryczna” zachęcało swoich czytelników do budowy makiety kolejki elektrycznej.

Czytelnicy chętnie sięgali również po kolekcje książkowe, przygotowywane przez wydawców – m.in. thrillery prawnicze Johna Grishama wydane w serii „W świetle prawa” (Ringier Axel Springer), kryminały Aleksandry Marininy wydane w ramach kolekcji „Seria z pistoletem” (Edipresse Polska) czy cykl szokujących autobiografii „Dramaty kobiet. Prawdziwe historie” (Edipresse Polska). Zainteresowaniem cieszyły się także kolekcje książek polskich autorów – „Powieści dla kobiet”, w której znalazły się książki Moniki Szwai i „Śladami zbrodni” z kryminałami Remigiusza Mroza.

W pierwszej połowie 2017 r. rynek prasowy wzbogacił się także o nowe magazyny poradnikowe (7) i wydawnictwa poświęcone kulinariom (6) oraz sprawom społeczno-politycznym (6). Największą ilością nowych tytułów wzbogaciła się kategoria pism o tematyce zdrowia i medycyny (11). Aż 8 z nich jest poświęcone metodom niekonwencjonalnym i ziołolecznictwu.

– Zmieniające się upodobania i potrzeby czytelnicze znacząco wpływają na rynek prasowy. Wydawcy bacznie obserwują trendy i elastycznie dostosowują swoją ofertę. Nowe tytuły powstają w odpowiedzi na zapotrzebowanie czytelników, którzy są bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Czasopisma są doskonale dopasowane do danej grupy odbiorców – pod względem zawartości merytorycznej, szaty graficznej, częstotliwości ukazywania się i oczywiście ceny. Dzięki takim działaniom wydawców nasza oferta wzbogaciła się o wiele tytułów skierowanych do konkretnego czytelnika, co przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.