4 miliony klientów w grudniu
Rozmowa z Tomaszem Sakiem, dyrektorem handlowym w Departamencie Sieci Własnej Kolportera.
2017-12-07, 11:56

 – Czy w okresie przedświątecznym w sieci saloników prasowych Kolportera widać zwiększony ruch klientów?

Oczywiście. Wiele naszych saloników znajduje się w galeriach i centrach handlowych, więc klienci przy okazji dużych świątecznych zakupów odwiedzają również nasze punkty. W ostatnim przedświątecznym tygodniu grudnia liczba klientów saloników wzrasta o około 12 proc. Przez cały grudzień saloniki obsługują około 3 800 000 klientów, o kilkaset tysięcy więcej niż w listopadzie. Wzrost liczby odwiedzających przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży, co nie jest zaskoczeniem, aczkolwiek następuje istotna zmiana struktury udziałów w sprzedaży grup produktów oferowanych w salonikach.

– Które produkty sprzedają się w okresie przedświątecznym lepiej niż w zwykłe dni?

Największe wzrosty widoczne są dla kategorii artykuły papiernicze, gdzie swój duży udział mają torebki prezentowe, kartki okolicznościowe i koperty. Zainteresowanie tymi ostatnimi dowodzi, że w czasach Internetu i SMS-ów zwyczaj wysyłania życzeń tradycyjną pocztą jednak nie zanikł. Kolejną kategorią odpowiedzialną za wzrosty sprzedaży są karty podarunkowe, a szczególnie doładowania do kart podarunkowych TK MAX, ZALANDO , DOUGLAS. Co ciekawe, przeważają wysokie nominały. Klienci kupują też doładowania gier oraz tradycyjne publikacje książkowe – tutaj wzrosty sięgają kilkudziesięciu procent. Nie należy też zapominać o głównych kategoriach oferowanych w sieci saloników, takich jak papierosy oraz doładowania GSM, które również wpływają na zwiększony ruch ruchu klientów.

– Sprzedaż prasy też wzrasta w grudniu?

Proporcjonalnie do wzrostu liczby klientów. Największym zainteresowaniem klientów saloników cieszą się czasopisma społeczno-polityczne, programy telewizyjne, krzyżówki oraz magazyny dla pań, zwłaszcza te z przepisami kulinarnymi i  horoskopami.

– Czy jakieś świąteczne produkty pojawią się w salonikach?

Asortyment saloników nie należy do tych typowo świątecznych, niemniej za taki produkt można uznać doładowania  Netflix, które  niedawno pojawiły się w naszej ofercie. Netflix to internetowa telewizja, oferująca za stałą opłatą wypożyczanie atrakcyjnych filmów i seriali. Doładowanie można wykorzystać do opłacenia abonamentu w ramach nowego lub istniejącego konta Netflix. Z salda karty odlicza się odpowiednią kwotę, adekwatną do rodzaju wybranego planu. Jeśli jest się nowym użytkownikiem serwisu Netflix i nie mało się wcześniej konta, otrzyma się bezpłatny miesiąc dodatkowo do kwoty karty podarunkowej. Po upływie darmowego miesiąca zacznie się pobierać miesięczna opłata za korzystanie z wybranego planu z salda doładowania. W ofercie saloników Kolportera są karty w dwóch nominałach, 60 i 120 zł.

– Planujecie świąteczne akcje promocyjne?

Co roku przygotowujemy kilka atrakcyjnych ofert cenowych dla klientów. Promocje realizowane będą poprzez sprawdzone modele ich polecania. I tak, na dedykowanym do promocji nośniku znajdą się zabawki z firmy Maxco, a w promocji „Dwa w cenie” firma Warta zaproponuje  jeden ze swoich flagowych produktów. Dodatkowo, jak co roku, będą promocje zakupowe na produkty Pepsi. Wspomnę jeszcze o promocji konsumenckiej „Poczuj, że są święta” – do 15 stycznia 2018 roku w 350 punktach sieci Kolportera można odbierać kolorowe puszki na pierniki i świąteczne łakocie sygnowane logo KAMIS. Warunkiem otrzymania puszki jest okazanie dowodu zakupu  produktów marki KAMIS na kwotę minimum 15 złotych. Na miłośników marki Kamis w salonikach Kolportera czeka aż 27 000 puszek.

– Czy tuż przed świętami saloniki będą dłużej otwarte?

Godziny pracy saloników prasowych uzależnione są od godzin otwarcia obiektów, w których są zlokalizowane. Jeśli więc galeria handlowa będzie otwarta o godzinę dłużej, to również o również o godzinę dłużej.

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.