Kolporter pozytywnie o rynku prasowym w 2017 r.
Rośnie zainteresowanie czytelników czasopismami religijnymi oraz zajmującymi się zdrowiem i medycyną. Coraz chętniej sięgamy również po czasopisma dla pań oraz te, które zajmują się tematyką dom i ogród. To wnioski z opracowanego przez Kolportera podsumowania dystrybucji tytułów prasowych w 2017 r.
2018-04-10, 09:59

– Analiza poziomu sprzedaży tytułów prasowych, które mamy w swojej ofercie, to proces stały, prowadzony na bieżąco. Po zakończeniu roku przygotowujemy dodatkowo dokładną analizę, podsumowującą 12 miesięcy. To pozwala nam na dość precyzyjne śledzenie nowych tendencji rynkowych i zmian w upodobaniach czytelniczych – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
–  To, co obserwujemy już od kilku lat, to wyraźne wyhamowanie tendencji spadkowej w niektórych kategoriach czasopism. Oczywiście nie zmienia to, przynajmniej na razie, ogólnej  tendencji spadku sprzedaży prasy, ale pokazuje, że rynek radzi sobie coraz lepiej w tych trudnych warunkach.

Kolporter wymienia trzy kategorie tematyczne czasopism, w których w 2017 r. spadki sprzedaży były zdecydowanie niższe niż rok wcześniej – zdrowie i medycyna, dom i ogród oraz czasopisma dla pań. Spory wpływ na ten fakt miały nowe tytuły, które w minionym roku ukazały się na rynku w tych właśnie kategoriach. W grupie czasopism dla pań do sprzedaży trafił wysokonakładowy tygodnik Wydawnictwa  Bauer – „100 rad”.  Tematyka dom i ogród wzbogaciła się w 2017 r. o dwie nowości: „Miesiąc w ogrodzie” Wydawnictwa Bauer i  „Sezon w ogrodzie” Wydawnictwa Burda Publishing. Tytuły zajmujące się zdrowiem i medycyną nie poszerzyły w minionym roku swojego portfolio, ale znacząco wzrosła sprzedaż miesięcznika „O czym lekarze ci nie powiedzą” Wydawnictwa AVT. W II połowie 2016 r. zaczął się też ukazywać nowy tytuł tego wydawcy –  „Holistic Health”.

Zdecydowanie najlepszym wynikiem mogą się natomiast poszczycić czasopisma religijne – ta grupa tytułów zanotowała w ubiegłym roku znaczący wzrost sprzedaży w porównaniu do 2016 r. Jak zauważają przedstawiciele Kolportera, wpływ na to miała sprzedaż dwóch wysokonakładowych tytułów Wydawnictwa Bauer – „Cuda i objawienia” oraz „Ludzie i wiara”. Oba tytuły debiutowały na rynku pod koniec 2016 r.

– Wydawcy stale rozbudowują swoją ofertę, starając się trafiać do nowych grup czytelników. Naszym zadaniem jest wsparcie ich w tych staraniach, umożliwienie skutecznej promocji w punktach sprzedaży, praca bezpośrednio ze sprzedawcami, których staramy się na bieżąco informować o wszystkich nowościach w ofercie. Mamy zespół doświadczonych menadżerów, przygotowujemy i wdrażamy stale nowe narzędzia, wspierające sprzedaż prasy. Współpracujący z nami sprzedawcy otrzymują m.in. cykliczny
e-biuletyn z informacjami o nowościach i zmianach w ofercie prasowej, ostatnio uruchomiliśmy także specjalny, bezpłatny portal dla sprzedawców. Wspólnie z wydawcami intensywnie pracujemy nad tym, aby sprzedaż prasy osiągała jak najlepsze wyniki – podsumowuje D. Materek.

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.