Wydawcy wierzą w promocje
W pierwszej połowie br. wydawcy prasowi, we współpracy z Kolporterem, zorganizowali ponad 570 różnego rodzaju akcji promocyjnych. Promowano zarówno nowe tytuły, jak i te będące już w sprzedaży.
2019-08-19, 12:06

Akcje promocyjne organizowano przede wszystkim w salonach prasowych, supermarketach, sieciach handlowych i na stacjach paliw.

 

– W pierwszym półroczu 2019 r. widoczny był zdecydowany wzrost promocji prowadzonych bezpośrednio w punktach sprzedaży – realizowaliśmy je m.in. poprzez ekspozycję standów podłogowych na różnorodne kolekcje, kolorowanki czy kalendarze. Na bieżąco współpracowaliśmy również z wydawcami w przygotowywaniu dedykowanych nośników, projektowanych na potrzeby danego wydawnictwa czy produktu, korzystali z nich m.in. tacy wydawcy jak: Burda Media Polska, De Agostini Italia, Panini, Magic Box, Kalpol Bis czy Ferment – mówi Sylwia Pniewska, doradca ds. promocji w Pionie Administracji Wydawnictw Kolportera.  – Taka forma promocji danego tytułu czy produktu wydawniczego to jego lepsza ekspozycja i łatwiejszy dostęp dla klienta, a to przekłada się oczywiście na wzrost sprzedaży – dodaje.

Na specjalnych nośnikach wydawcy prezentowali i promowali m.in. kolekcje „Road To UEFA Euro 2020”, „Super Zings Seria 2”, „Moji Pops”, „Pokemon” oraz kalendarze, książeczki edukacyjne dla dzieci i kolorowanki.

Poza specjalnymi nośnikami, prezentującymi promowane tytuły, wydawcy korzystali także z innych możliwości reklamy swoich produktów, oferowanych przez Kolportera. W sieci sklepów Auchan przeprowadzono na przykład 6 akcji wyprzedażowych – kampania polegała na ekspozycji w strefie promocyjnej wybranych przez wydawcę pozycji w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Dodatkowo akcje były wspierane reklamą w gazetce Auchan. W sieci saloników Kolportera rozdawane były natomiast bezpłatne saszetki z produktami promującymi serie „Super Zings 2” i „Moji Pops” – w sumie rozdano ok. 40 tys. sztuk saszetek. Dużym zainteresowaniem cieszył się także „Książkomat” – specjalny stand wydawnictwa Edipresse Polska, przeznaczony do ekspozycji książek w atrakcyjnej cenie 9,99 zł.

 

– Dysponujemy ponad dwudziestoma rodzajami stałych nośników, służących do promocji  różnego rodzaju czasopism, gazet i wydań specjalnych, wydań kolekcjonerskich, książek, produktów wydawniczych itp. nośników – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Zainteresowanie wydawców promocją w punktach sprzedaży rośnie, cały czas staramy się więc rozwijać nasz katalog. Oprócz tego proponujemy inne narzędzia promocyjne, w tym np. możliwość komunikacji ze sprzedawcami. Dwa razy w miesiącu przygotowujemy wewnętrzny newsletter, zawierający informację o nowościach rynkowych, który trafia m.in. do osób prowadzących punkty sprzedaży prasy. Wprowadziliśmy także możliwość dołączenia kolorowych ulotek do tzw. kwitów D/Z, czyli dokumentów dostarczanych do punktów sprzedaży lub prenumeratorów. Wydajemy również miesięcznik „Nasz Kolporter”, który co miesiąc czyta ponad 20 tysięcy współpracujących z nami  sprzedawców – wydawcy mają możliwość zareklamowania w nim swoich produktów, a także informacji i wskazówek dotyczących ich sprzedaży – dodaje.

 

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.