Kolporter stawia na ekologię
Kolporter od lat prowadzi działania proekologiczne i systematycznie wprowadza w życie różnorodne projekty służące ochronie środowiska naturalnego.
2019-12-30, 11:00

Już od 2006 r. spółka stosuje system EDI, umożliwiający elektroniczną wymianę danych handlowych z kontrahentami. Wprawdzie EDI nie eliminuje całkowicie papierowych wydruków, ale na pewno  ogranicza ich liczbę, co daje oszczędność papieru. Dość powiedzieć, że w ciągu roku za sprawą EDI w rozliczeniach z kontrahentami nie drukuje się 700 000 papierowych faktur, zastępują je elektroniczne faktury.

W 2011 r. w oddziałach Kolportera w Warszawie, Katowicach i Bydgoszczy powstały Centra Wydruków (wcześniej znajdowały się we wszystkich oddziałach), gdzie drukowane są dokumenty do rozliczeń klientami firmy. Wprowadzono wówczas zmiany, które z jednej strony usprawniały  drukowanie i dostarczanie do sprzedawców prasy różnych dokumentów, z drugiej – były działaniami proekologicznymi. Chodzi o przejście z wydruku igłowego, na papierze ciągłym, na wydruk laserowy na papierze ksero, podlegającemu recyclingowi. Wykorzystywany poprzednio papier był składanką celulozową nie ulegającą rozkładowi. Nowa technologia poprawiła więc nie tylko jakość wydruków, ale przede wszystkim korzystnie wpłynęła na ochronę środowiska naturalnego. 

 W oddziałowych magazynach Kolportera do pakowania zwrotów prasy używane są worki polipropylenowe (zrobione zresztą z odpadów), które po pół roku trafiają do recyklingu.  W każdym magazynie są także trzy rodzaje specjalnych pojemników na odpady – oddzielne na folię, plastik i papier. Odpady firma przekazuje do utylizacji lub recyklingu.

 Odpowiednie normy – EURO 6 i EURO 5 – spełniają samochody ciężarowe, które z magazynu centralnego rozwożą kolorową prasę do terenowych oddziałów Kolportera. 12 Mercedesów Actros  zostało wyposażonych w liczne systemy zmniejszające zanieczyszczenia.

 Warto też wspomnieć o najnowszych działaniach proekologicznych Kolportera. Spółka wycofała we wrześniu br. z sieci swoich saloników wszystkie rodzaje foliowych reklamówek. Zastąpią je bawełniane, biodegradowalne torby wielokrotnego użytku. Ponadto w sieci saloników Kolportera wydawane są wyłącznie paragony pozbawione szkodliwych dla zdrowia bisfenoli. Spółka dołączyła do ogólnopolskiej akcji „Zdrowy Paragon”, której Inicjatorem jest firma Emerson Polska – jeden z największych na polskim rynku producentów i dostawców rolek kasowych.

 

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.