Wzrost obrotów Kolporter zanotował w swojej sieci praktycznie we wszystkich grupach produktowych. Najbardziej znaczący – w artykułach tytoniowych (o ponad 11 proc. w 2019 r. w stosunku do 2018 r.) i prasie (o ponad 8 proc. rok do roku).
– Oczywiście cieszy nas, że kolejny rok z rzędu notujemy wzrost obrotów. Zwłaszcza że w znaczący sposób rośnie on w grupach asortymentowych, charakterystycznych dla naszych punktów. Wzrost obrotów ze sprzedaży prasy to z jednej strony efekt szerokiej oferty prasowej w salonikach, z drugiej – dość dynamicznego rozwoju tej oferty, pojawiania się nowych propozycji wydawniczych. Chodzi nie tylko o nowe czasopisma, ale także np. różnego rodzaju kolekcje, przygotowywane przez wydawców – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Dbamy o to, żeby w naszej sieci były dostępne wszystkie nowości wydawnicze, tak aby klient miał pewność, że to właśnie w saloniku będzie mógł kupić poszukiwany tytuł, dodatek czy kolejną część kolekcji. Dodatkowo dbamy również oczywiście o odpowiednią ekspozycję prasy, wspólnie z wydawcami prowadzimy również różnego rodzaju działania promocyjne. To przynosi wyraźne efekty – dodaje D. Materek.