Saloniki w czasie pandemii
Pandemia koronawirusa zmieniła system sprzedaży w salonikach Kolportera, ale nie spowodowała ograniczeń w dostępności do prasy i innych produktów, oferowanych przez te punkty. We wszystkich wprowadzono natomiast dodatkowe środki bezpieczeństwa.
2020-04-22, 11:39

Zmiany w swojej sieci Kolporter zaczął wprowadzać już ponad miesiąc temu, tuż po ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemicznego. – W pierwszej kolejności skoncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa sprzedawcom i kupującym. Jeszcze przed wprowadzeniem rozporządzenia w tej sprawie wyposażyliśmy ajentów i sprzedawców w niezbędne środki ochrony – maseczki, rękawiczki, środki dezynfekcyjne. W części punktów zamontowano dodatkowo osłony z tworzywa, oddzielające sprzedawcę od klienta. Przeprowadziliśmy także kampanię informacyjną na temat podstawowych zasad bezpiecznej sprzedaży w czasie epidemii – informuje Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Musieliśmy także wprowadzić reorganizację sprzedaży, np. ograniczając obecność klientów w punkcie czy rekomendując korzystanie z kart płatniczych. Od 20 marca, gdy zaczął obowiązywać stan epidemii, wszystkie saloniki wyposażyliśmy w płyny odkażające, z których korzystają osoby robiące zakupy.

 

Saloniki prasowe są jednymi z nielicznych punktów, których działalność nie została ustawowo ograniczona. Dostęp do prasy został uznany za istotny element walki z pandemią. Dlatego też wszystkie punkty, w których wiodącym asortymentem są gazety i czasopisma, pozostają cały czas otwarte.

 

– Szczególne słowa uznania należą się ajentom prowadzącym saloniki, a także osobom, które zatrudniają jako sprzedawców. To dzięki nim wielu czytelników ma zapewniony normalny dostęp do prasy. Oczywiście klienci kupują w salonikach również inne produkty, sporym powodzeniem cieszą się teraz np. doładowania do platform gamingowych i konsol, karty Google Play, ale także różnego rodzaju wydawnictwa i kolekcje dla dzieci – mówi Dariusz Materek.

 

Kolporter wprowadził również do asortymentu saloników produkty szczególnie poszukiwane w ostatnim okresie: maseczki ochronne, żele antybakteryjne, spirytus salicylowy. – Staramy się poszerzyć ofertę tych bardzo dziś poszukiwanych produktów. Przewidujemy, że będą się cieszyć sporym zainteresowaniem nawet po ustaniu pandemii. Bardzo prawdopodobne, że staną się stałym elementem asortymentu większości sklepów – dodaje rzecznik Kolportera.

 

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.