Książka na wakacje
W wakacje chętniej niż w pozostałe miesiące sięgamy po książki – wynika z analizy trendów zakupowych, przeprowadzonej przez Kolportera w sieci saloników.
2021-06-28, 10:55

– Lato to najlepszy czas na czytanie. Mimo iż w tym okresie nie jesteśmy zarzucani aż taką ilością premier jak na wiosnę czy jesień to jednak mamy więcej czasu niż zwykle na nadrabianie książkowych zaległości – mówi Urszula Jurkowska, menadżer odpowiedzialny w Kolporterze za kategorię „książka”.

 Klienci saloników chętnie kupują zarówno bestsellery znanych autorów, jak i kolekcje, przygotowywane przez wydawców prasy. Sporą popularnością cieszą się obecne od pewnego czasu na rynku tzw. wydania kieszonkowe (pocketowe). To książki w niewielki, poręcznym formacie, ale przede wszystkim – co istotne dla kupujących – tańsze od wydań tradycyjnych.

 – Trendy czytelnicze w okresie letnim dotyczą całego rynku i nasz klient również im podlega. Niezmiennie od lat najchętniej kupowane są kryminały i tzw. literatura szeroko pojętego nurtu kobiecego: romanse, obyczajowe, sagi z wątkiem miłosnym itp. Obie kategorie cieszą się u nas jednakowym zainteresowaniem a ich sprzedaż osiąga podobne wartości. To książki zarówno autorów zagranicznych, jak i polskich. Najpopularniejsi są obecnie: Stephen King, Laila Shukri, Nora Roberts, Camilla Läckberg, Tanya Valko, Jo Nesbo, Danielle Steel, Agatha Christie, Blanka Lipińska, Remigiusz Mróz, Katarzyna Bonda, Marcin Margielewski, Wojciech Chmielarz, Paulina Świst, Jacek Piekara, Andrzej Pilipiuk, Olga Tokarczuk, Szczepan Twardoch, Krystyna Mirek, Katarzyna Puzyńska, Katarzyna Grochola – wylicza Urszula Jurkowska. Ten „żelazny” zestaw autorów to podstawa oferty książkowej. Ale latem w salonikach Kolportera zostaje ona dodatkowo poszerzona o klasykę i nowości.

 Kolporter stara się dodatkowo wspierać sprzedaż książek różnego rodzaju działaniami marketingowymi i promocyjnymi. – W naszych salonikach przez cały rok kładziemy duży nacisk na promocję i ekspozycję książek. Wychodzimy z założenia, że w każdym saloniku klient powinien mieć szansę kupić książkę dlatego nawet w tych najmniejszych eksponujemy ją na tematycznych regałach. Wszystkie ekspozytory są tak zaaranżowane aby ułatwić klientom bezpośredni dostęp do każdej książki. Oczywiście systematycznie organizujemy akcje promocyjne na wybrane tytuły – to np. promocje cenowe typu „2 egzemplarze w cenie 1” lub obniżki cen o np. 20 procent – mówi Urszula Jurkowska z Kolportera.

 

Saloniki Kolportera polecają na lato:

 TOP NOWOŚCI

1. Wyzwolony. Nowe oblicze Greya oczami Christiana – E. L. James

2. Uważaj, czego pragniesz – Anna Szafrańska

3. Koszmar arabskich służących – Marcin Margielewski

4. Białe płatki, złoty środek. Historie rodzinne – Paweł Piotr Reszka

5. Mała zielarnia w Paryżu – Donatella Rizzati

6. Druga żona – Sheryl Browne

7. Zaplanuj sobie śmierć – Milena Wójtowicz

8. Rewolta – Eyal Nadav

9. Incel – Wiktor Mrok

10. Wizjer – Magdalena Witkiewicz

11. Serce na walizkach – K.A. Figaro

12. Niegrzeczne last minute – A. Rogoziński, M. Witkiewicz, P. Klepacz

13. Noc w Wenecji – Edyta Folwarska

14. Zabójca – Andrea Galli

15. Dziewczyna, która klaszcze – Tomasz Kozioł

16. Gorące sekrety. Niegrzeczne opowieści – Opracowanie zbiorowe

17. Dziewczynka z kieliszkami – Grażyna Wiśniewska

18. Magda – Magda Gessler

19. Same piękne rzeczy – Hunter Biden

20. Beata. Gorąca krew – Beata Kozidrak

21. Nikt nie musi wiedzieć – Katarzyna Bonda

22. Wilkołak – Wojciech Chmielarz

23. Miasto z mgły – Carlos Ruiz Zafon

24. Kobieta w oknie – A.J. Finn

25. Tylko Ty – Gabriela Gargaś

26. Złudzenie – Nicola Rayner

27. Rydzyk i przyjaciele. Wielkie żniwo – Tomasz Piątek

28. Rydzyk i przyjaciele. Kręte ścieżki – Tomasz Piątek

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.