Klienci chętnie kupują książki w salonikach
Ostatnie badania czytelnictwa w Polsce, przeprowadzone przez Bibliotekę Narodową, wykazały, że 38% Polaków czyta książki. Wynik poprawił się o 4% w porównaniu do roku 2021. Analitycy zauważają, że czytelnictwo w Polsce wróciło do poziomu sprzed pandemii. Wzrost czytelnictwa przekłada się na sprzedaż książek. Z analiz przeprowadzonych w sieci saloników Kolportera, widać, że klienci najchętniej sięgają po książki latem i zimą. Na te pory roku przygotowywane są specjalne oferty i promocje.
2023-01-24, 09:43

Książki są od dawna integralną częścią oferty dystrybucyjnej Kolportera. Początkowo były głównie dodawane do pism. W 2011 roku pojawiły się w stałej ofercie sieci saloników, jako oddzielny produkt. Pięć lat później przedstawiciele Kolportera, wychodząc naprzeciw swoim klientom, postanowili stworzyć „Strefę Książki. To wyodrębnione w saloniku miejsce, wyposażone w specjalne ekspozytory. Obecnie w takich miejscach klienci mogą znaleźć – na specjalnych regałach i stołach – literackie bestsellery.

– Nasi klienci cenią sobie ekspozycje książek w naszych salonikach. Na regałach i specjalnie zaprojektowanych stołach co miesiąc znaleźć można książki najchętniej wybierane przez czytelników – tzw. „TOP” – zdradza Ewelina Szybińska, specjalista ds. produktu w Pionie Handlowym Kolportera. – Cały czas rozwijamy tę kategorię produktów, śledzimy trendy, nowości, a przede wszystkim czytelnictwo i popularność poszczególnych tytułów. Cieszy nas, że badania Biblioteki Narodowej wykazały, że czytelnictwo w porównaniu do ubiegłego roku się zwiększyło. Analizy sprzedaży książek w naszych salonikach również wskazują na wzrost. W porównaniu do 2021 roku ubiegły rok zamknęliśmy z 20% wzrostem sprzedaży – dodaje Ewelina Szybińska.

Z analiz Kolportera wynika, że klienci w 2022 roku, najchętniej sięgali po książki w sierpniu i grudniu. Najczęściej wybierane były romanse, kryminały i literatura obyczajowa. Najlepiej sprzedającym się tytułem, który przez kilka miesięcy był w rankingu sprzedaży „TOP10” była książka „Suknia Ślubna” Danielle Steel.

Poniżej zestawienie najlepiej sprzedających się książek w 2022 roku.

  1. „Suknia ślubna” – Danielle Steel
  2. „To, co lśni” – Danielle Steel
  3. „Odwróć wzrok” – Rachel Abbot
  4. „Billy Summers” – Stephen King
  5. „Perska niepewność” – Laila Shukri
  6. „Narzeczona nazisty” – Barbara Wysoczańska
  7. „Sekret mojego męża” – Liane Moriarty
  8. „W obronie syna” – Julie Gregory
  9. „Arabska Żydówka” – Tanya Valko
  10. „Szczęśliwy dom” – Krystyna Mirek

Klienci saloników chętnie kupują zarówno bestsellery znanych autorów, jak i kolekcje, przygotowywane przez wydawców prasy. Sporą popularnością cieszą się obecne od pewnego czasu na rynku tzw. wydania kieszonkowe (pocketowe). To książki w niewielki, poręcznym formacie, ale przede wszystkim – co istotne dla kupujących – tańsze od wydań tradycyjnych.

– Takie wydania są wygodniejsze w użytkowaniu i dlatego są chętnie wybierane przez klientów – mówi Ewelina Szybińska. – Kilka lat temu postanowiliśmy wprowadzić je do oferty sezonowej. Oferowaliśmy je klientom latem. Przyjęły się w salonikach na dobre i proponujemy je klientom przez cały rok – dodaje E.Szybińska.

W salonikach Kolportera książeczki dla siebie mogą także znaleźć mali klienci.

– Oferta produktów dla dzieci w naszej sieci jest ogromna. W salonikach mamy bardzo dużo prasy dziecięcej, ale także książeczek zarówno tradycyjnych, jak i tych, które aktywizują dziecko do pracy – mówi Ewelina Szybińska. – Małym klientom proponujemy kolorowanki, malowanki wodne, wydrapywanki, łamigłówki, książeczki edukacyjne. Ich sprzedaż, szczególnie latem i zimą bardzo wzrosła. Najczęściej jednak w koszykach zakupowych znajdowały się popularne książeczki z serii o przygodach Kici Koci, których autorką jest Anita Głowińska. Nasi klienci najchętniej sięgali po tytuły: „Kicia Kocia jest chora”, „Kicia Kocia gotuje”, „Kicia Kocia zostaje policjantką”, „Kicia Kocia sprząta” i „Kicia Kocia na plaży” – podsumowuje E.Szybińska.

KONTAKT / AUTOR
Kinga Katarzyna Szymkiewicz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2023.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.