Saloniki Kolportera ze wzrostem sprzedaży prasy
Rośnie sprzedaż prasy w salonikach prasowych Kolportera. Największy wzrost zanotowały czasopisma kobiece, pisma dla dzieci i wydawnictwa hobbystyczne.
2017-09-04, 11:14

W pierwszym kwartale 2017 r. w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. sprzedaż prasy w salonikach prasowych Kolportera wzrosła o 1,92% (per punkt). Z kolei w drugim kwartale 2017 r. sprzedaż była większa – w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku – o 2,01%.

– To dane sumaryczne, dotyczące całej kategorii – oczywiście nie wszystkie tytuły prasowe, które mamy w naszej ofercie sprzedawały się lepiej niż w minionym roku. Na pewno wyraźny wzrost sprzedaży był widoczny w segmencie czasopism, gorzej sprzedawały się natomiast dzienniki  – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Tym nie mniej, biorąc pod uwagę powszechną od kilku lat tendencję spadkową w sprzedaży prasy, te wyniki bardzo nas cieszą. 

Największy wzrost sprzedaży w salonikach Kolportera zanotowały czasopisma kobiece, pisma dla dzieci i wydawnictwa hobbystyczne – w niektórych kategoriach nawet kilkunastoprocentowy.

– Tak dobre wyniki udało nam się osiągnąć dzięki wdrożeniu szeregu zmian systemowych w naszej sieci. Przez wiele miesięcy bardzo szczegółowo analizowaliśmy wszystkie parametry sprzedażowe, ale także zachowania klientów. W oparciu o wyniki tych analiz m.in. opracowaliśmy i wdrożyliśmy w naszych salonikach nowe planogramy, zmieniając tym samym dotychczasową ekspozycję tytułów prasowych – wyjaśnia Dariusz Materek. – Istotnym dla poprawy wyników sprzedażowych były także z pewnością nasze wewnętrzne programy motywujące  i szkoleniowe dla sprzedawców.  Położyliśmy większy nacisk na rozwój wiedzy na temat technik sprzedaży, a także samego rynku prasowego.  Osoby zajmujące się sprzedażą otrzymują np. co miesiąc wewnętrzny e-biuletyn, przygotowywany przez nasz Pion Administracji Wydawnictw, w którym znajdują się aktualne informacje o nowościach prasowych i zmianach na rynku. Jako dystrybutor dostarczamy prasę do wielu odbiorców, ale w naszej sieci mamy możliwość bezpośredniej i systemowej pracy ze sprzedawcami. Wykorzystaliśmy więc ten atut – dodaje rzecznik.

Kolporter zapowiada, że w najbliższych miesiącach wdroży kolejne programy motywacyjno-szkoleniowe dla osób odpowiedzialnych za sprzedaż w salonikach.

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.