Kolekcje wydawnicze stale na topie
Kolekcje zabawek, gadżetów, naklejek czy książek to dziś stała część oferty wydawców prasowych. Zdaniem przedstawicieli Kolportera są istotnym elementem rynku prasowego i jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii.
2018-08-13, 12:13

W pierwszej połowie 2018 r. w ofercie dystrybucyjnej Kolportera znalazło się aż ok. 50 różnego rodzaju wydawnictw kolekcjonerskich. W tej grupie znalazły się zarówno kolekcje modeli samochodów i autobusów czy okrętów („Kultowe auta” – Edipresse Polska, „Kultowe autobusy PRL-u” – De Agostini Publishing, „Kolekcja okrętów wojennych” – Amercom S.A.), jak i zestawy albumów tematycznych (np. „Samoloty pasażerskie świata” – Edipresse Polska), a także wydawnictwa z zabawkami dla dzieci (m.in. „Konie” – Ringier Axel Springer, „Mistrzowski bus” – Cobi S.A.). Najliczniejszą grupę stanowiły kolekcje książkowe.

– Przygotowywane od kilku lat przez wydawców prasowych kolekcje książkowe cieszą się sporym zainteresowaniem kupujących. To najczęściej dobra literatura popularna, ze znanymi nazwiskami, a każda kolekcja ma także dodatkowy walor estetyczny – wydawcy przygotowują je bardzo starannie pod względem edytorskim – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2018 r. na rynek trafiły m.in. kolekcje książek „Mistrzowie polskiej fantastyki” (Edipresse Polska), „Nielegalni” (Ringier Axel Springer), „Mistrzyni romansu Penny Jordan” (Edipresse Polska) oraz kolekcje komiksów – „Star Wars” (DeAgostini Publishing) i „Tytus, Romek i A’Tomek” (Ringier Axel Springer). – Obserwując sprzedaż w sieci naszych saloników można powiedzieć, że komiksy to kolekcje ponadpokoleniowe – kupują je zarówno młodzi czytelnicy, jak i ci w wieku 50 plus. Wśród pozostałych kolekcji książkowych widać dość wyraźny podział na „kobiece” i „męskie”. Mamy także oczywiście specjalną ofertę kolekcji dla dzieci, to zresztą nie tylko książki czy zabawki – mówi Dariusz Materek.

Odpowiednikiem czasopism kolekcjonerskich dla najmłodszych czytelników są kolekcje naklejek, kart, tatuaży, gadżetów, czyli tzw. kolekcje saszetkowe. Od stycznia do czerwca 2018 r. do oferty dystrybucyjnej Kolportera trafiło ponad 30 tego typu wydawnictw. Wśród nich m. in. „Frogs&Co” (DeAgostini), „Jurrasic World. Upadłe królestwo” (Panini), „Supa Strika Clash Cards” (Burda Publishing), „Elena z Avaloru” (Panini), „Forever Rings” (Panini). W związku z mistrzostwami świata w piłce nożnej ukazało się także kilka wydawnictw dla młodych miłośników footballu – m.in. „Oficjalna kolekcja naklejek PZPN” i „Oficjalna kolekcja kart reprezentacji Polski 2018” (Burda Publishing).

– Dziś można z pewnością powiedzieć, że kolekcje wydawnicze – zarówno te z gadżetami, saszetkami, zabawkami, naklejkami, jak i książkowe – są stałym elementem oferty prasowej. Ich forma i specyfika są co prawda dość dalekie od tradycyjnie pojmowanych gazet i czasopism, ale tak dziś wygląda ewolucja rynku prasowego. Wydawcy od lat starają się jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania czytelników, a kolekcje to produkty, które wyraźnie trafiają w gusta bardzo szerokiej grupy kupujących. I cieszą się popularnością w każdej grupie wiekowej – podsumowuje Dariusz Materek.

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.