– System informatyczny, który udostępniamy za pośrednictwem portalu, zapewnia automatyzację wielu procesów, związanych z zarządzaniem asortymentem prasowym w punkcie sprzedaży. Chcieliśmy maksymalnie odciążyć sprzedawców od wszystkich dodatkowych czynności, tak aby mogli więcej czasu i uwagi poświęcić sprzedaży. A w efekcie osiągnąć lepsze wyniki – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.
Z portalu, znajdującego się pod adresem portaldlaklienta.kolporter.com.pl, mogą korzystać bezpłatnie wszyscy kontrahenci, którym Kolporter dostarcza prasę. Aby uzyskać login i hasło, powinni zgłosić się do obsługującego ich punkt sprzedaży oddziału Kolportera.
Użytkownicy portalu mają m.in. pełen dostęp do informacji o dostawach tytułów i zwrotach, mogą zamawiać dodatkowe tytuły, monitorować swoje płatności, przygotowywać przelewy i oczywiście komunikować się z Biurem Obsługi Klienta Kolportera.
– Zależało nam na tym, aby maksymalnie ułatwić i przyspieszyć komunikację z kontrahentami. To dla nas kluczowy obszar współpracy. Staramy się zapewnić współpracującym z nami sprzedawcom stałe wsparcie merytoryczne, dać dostęp do istotnych informacji rynkowych, służyć na bieżąco fachowym doradztwem. Oczywiście oprócz portalu wykorzystujemy w tym celu także inne narzędzia – wyjaśnia rzecznik Kolportera.
Między innymi właśnie z myślą o sprzedawcach prasy Kolporter już od ponad 20 lat wydaje firmowy miesięcznik „Nasz Kolporter”. Czasopismo, zawierające m.in. analizy rynkowe, prezentacje wydawnictw i tytułów oraz porady prawne i handlowe, co miesiąc dociera do blisko 30 tysięcy sprzedawców. Z kolei dla ajentów saloników prasowych Kolporter przygotowuje cykliczny, ukazujący się dwa razy w miesiącu,
e-biuletyn. Informuje w nim o wszystkich nowościach wydawniczych, trafiających na półki.