Kolporter od 25 lat wydaje branżowy miesięcznik
„Nasz Kolporter” – branżowy miesięcznik największego dystrybutora prasy – obchodzi w tym roku jubileusz 25 lat istnienia. Ukazujące się od 1995 r. pismo trafia do wydawców i sprzedawców prasy w całej Polsce; prezentuje najważniejsze wydarzenia z rynku prasowego, a także promuje tradycyjną prasę.
2020-08-26, 11:20

– Pomysł wydawania własnego miesięcznika pojawił się dokładnie 25 lat temu, pierwszy numer ukazał się w listopadzie 1995 r. Od tamtej pory co miesiąc przygotowujemy kolejne wydania „Naszego Kolportera”. Publikujemy materiały dotyczące bieżących problemów rynku prasowego, aktualnych tendencji i trendów, poruszamy tematy dyskusyjne i problematyczne, ale także omówienia aktualnych raportów niezależnych instytucji badawczych – m.in. Światowego Stowarzyszenia Gazet i Wydawców WAN-IFRA, Polskich Badań Czytelnictwa, Izby Wydawców Prasy, Instytutu Monitorowania Mediów – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera i redaktor naczelny miesięcznika. –  Prawdopodobnie jesteśmy jedynym tego typu wydawnictwem na rynku, nasze archiwum to dziś wyjątkowe kompendium wiedzy o historii rynku prasowego w Polsce – dodaje. 

 

Bezpłatny miesięcznik „Nasz Kolporter” dociera do ponad 21 tysięcy sprzedawców prasy w całej Polsce, a także do sieci handlowych. Jest również dystrybuowany wśród pracowników Kolportera, a także wysyłany do większości wydawnictw prasowych w Polsce. Za pośrednictwem „Naszego Kolportera” wydawcy organizują m.in. specjalne konkursy dla sprzedawców, promujące aktywną sprzedaż prasy, informują o wprowadzanych na rynek nowościach i planach wydawniczych.

 

– Rynek prasowy charakteryzuje się wysoką dynamiką zmian. Wydawcy co roku wprowadzają nawet
do kilkuset nowości – nie tylko typowych tytułów prasowych, ale także różnego rodzaju kolekcji
i produktów okołoprasowych. Sprzedawcy – chcąc zachować wysoką skuteczność – muszą stale poszukiwać informacji na temat rynku, pogłębiać swoją wiedzę, rozumieć zachodzące procesy. „Nasz Kolporter” uwzględnia potrzeby obu tych grup i łączy je komunikacyjnie, m.in. poprzez zapewnienie sprzedawcom wiedzy niezbędnej do skutecznej sprzedaży prasy. Te działania przynoszą określone efekty – współpracujące z nami punkty mają w większości lepsze wyniki sprzedażowe niż średnia rynkowa. Oczywiście dysponujemy również innymi narzędziami komunikacji, ale sprzedawcy prasy ufają wydawnictwom drukowanym i oceniają je zdecydowanie wyżej niż przekaz mediów elektronicznych. Od 25 lat zachowujemy więc tradycyjną formę naszego wydawnictwa; również dlatego, że konsekwentnie promujemy tradycyjną, drukowaną prasę – wyjaśnia Dariusz Materek.

 

„Nasz Kolporter” ukazuje się w objętości 52–64 stron, za jego przygotowanie odpowiada stały, 4-osobowy zespół redakcyjny, złożony z pracowników Kolportera, w tym osób z wieloletnim stażem dziennikarskim. Miesięcznik jest dostarczany do współpracujących z dystrybutorem sklepów spożywczych i przemysłowych, supermarketów, hipermarketów, kiosków, stacji benzynowych i saloników prasowych oraz punktów handlowych sprzedających prasę na terenie całej Polski.

KONTAKT / AUTOR
Dariusz Materek
Rzecznik prasowy
Kolporter
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.